Aktuality

Videá, reelsy, reklamy – ako ich urobiť čo najlepšie?

Keďže výstupom z projektov žiakov základných aj študentov stredných škôl má byť video, navyše stredoškoláci nám majú zasielať aj reklamné spoty o svojich riešeniach, rozhodli sme sa osloviť 3 odborníkov, aby nám povedali, čo by nemalo dobrej reklame chýbať.

Podľa článku v odbornom magazíne Stratégie, majú hollywoodske filmy 120 minút na to, aby sa s ľuďmi hrali a rozplakali ich. Čo potrebuje reklama, aby priniesla rovnaký efekt za 30 sekúnd?

Príbeh a nápad: Nápad je na prvom mieste. A ako spoznáte dobrý nápad? Vždy ho viete vysvetliť jednou vetou. Ak nie, asi mu nerozumiete alebo nie je až taký dobrý. „Ak to nemá obsah, myšlienku, je to prázdne,“ hovorí odborník na reklamu a režisér reklamných spotov Juraj Demovič zo spoločnosti Plaftik. Dodáva, že dobrá reklama musí byť jednoduchá, stručná a zrozumiteľná.

Hovorte pravdu: Ľudia vidia, ak je niečo podvrh. A, naopak, pravda robí príbeh lepším.

Hudba: Hudba je vaša zbraň, 60 % reklám je o výbere hudby. O hudobnej zložke by sa nemalo uvažovať ako o jednej z posledných, malo by sa na ňu myslieť na prvom mieste. Je o tom presvedčený aj videomaker Viktor Gubka, ktorý o tejto téme hovorí na svojom LinkedIn profile: https://www.linkedin.com/in/viktor-gubka-90b784159/recent-activity/videos/

Dobrý copywriting

Dobrý nápad je kľúčový, hudba je zbraň, vizualita budúcnosť...
Dobrý nápad je kľúčový, hudba je zbraň, vizualita budúcnosť...

Remeselná zručnosť

Staré príbehy, iba inak povedané: Netreba vymýšľať koleso, môžeme si zobrať z každého čosi. Navyše ak je niečo nové, ľudia sa toho môžu báť.

Prekvapenie: Prekvapujte ľudí. Nie je to ľahké, ale je to jeden z hlavných účelov.

Zápletka: Reklama má mať podľa Chief Creative Officera z Lukas Lindemann Rosinski úvod, zápletku aj záver. Dôležité je načasovanie.

Buďte ako vysávač: Príbehy sú tam vonku, píšte si ich, spájate, posúvajte novým smerom. Netreba byť najkreatívnejší na svete, ak viete dobre hľadať a „nasávať“ kreatívne podnety.

O najnovších trendoch v reklame hovorí filmový a reklamný režisér Jonáš Karásek: „Aktuálne je IN odklon od príbehov, reklamy sú často postavené len na vizualite, filmárskom efekte či hudbe.“

Viac informácií a inšpirácií na:

www.jonaskarasek.com

https://strategie.hnonline.sk/news/marketing/780653-9-tipov-a-prikladov-co-potrebuje-dobra-reklama-video

https://blog.sme.sk/smecreative/media/najlepsie-reklamne-videa-mali-by-mat-pribeh-a-idealne-humor

Na fotografii režisér J. Karásek na premiére filmu Invalid s autorkou článku.