Vedeli ste, že v najoptimistickejšom scenári využitia odpadového tepla má Slovensko k dispozícii až 30 miliónov GJ tepelnej energie? To je viac ako polovica súčasnej energetickej spotreby slovenských obchodov a služieb. Zvyškovým teplom by sme mohli nahradiť významný podiel spotrebovaného uhlia, či zemného plynu. Preskúmajte možnosti využitia zvyškového tepla, pozrite sa na svetové trendy a možnosti pre budúcnosť.
ZADANIE SÚŤAŽE
Navrhnite podľa vás to najlepšie riešenie pre Slovensko, kraj alebo mesto s ohľadom na ekológiu a životné prostredie.
- Čo to odpadové teplo je a aké sú prínosy jeho využitia s ohľadom na ekológiu a znižovanie dopadov na životné prostredie?
- Ako by sme to vedeli využiť? Predstavte nám vami navrhované riešenie názorne, vyčíslite náklady, resp. odhadnite ich.
- Ako však o tom presvedčiť ostatných? Navrhnite kampaň na spropagovanie odpadového tepla.
- Povedzte nám krátko o svojej kampani a následne urobte spot, ktorý navnadí ostatných na zelenšiu budúcnosť.
PODMIENKY ZAPOJENIA SA DO SÚŤAŽE
Termín súťaže → 15. 12. 2023 – 15. 4. 2024
Prihlásenie sa do súťaže: do 11. 2. 2024
Počas práce na projekte máte možnosť využiť 2 konzultácie v rozsahu max. 1 hodiny.
Účastníci:
- študenti 2. – 3. ročníkov stredných odborných a priemyselných škôl, stredných odborných učilíšť, gymnázií
- 3 – 5-členné tímy študentov
Na základe prezentácie bude vybraných sedem najlepších tímov, ktoré budú pozvané na online prezentáciu pred odbornú komisiu.
VÝSTUP Z PROJEKTU
- Krátke video (max. 5 minút)
- predstav tím a povedzte, ako ste si rozdelili úlohy.
- zosumarizujte svoje zistenia – čo to odpadové teplo je, informácie o svetových trendoch jeho využití, ktoré vás zaujali a návrh riešenia spolu s modelom (forma je na vás), ktoré popíšete aj slovne. Prečo je vaše riešenie najlepšie, koľko bude stáť a čo prinesie?
- Presvedčte nás, že je najlepšie a spropagujte ho.
- Spot (max. 3 minúty)
- Urobte spot a inšpirujte svoje okolie, vedenie mesta alebo našu krajinu k využitiu odpadového tepla (cieľová skupina je na Vás). Cieľom kampane je informovať o dôležitosti využívania zvyškového tepla, poukázanie na možnosti jeho využitia a motivovať k jeho využívaniu.
ČO BUDEME HODNOTIŤ?
25 % | kreativitu pri tvorbe – originálnosť, nápaditosť |
25 % | pochopenie a zrozumiteľnosť naštudovania problematiky |
20 % | tímovosť a spoluprácu |
20 % | prezentačné zručnosti |
10 % | nápaditosť prevedenia kampane |
ČO MOŽETE ZÍSKAŤ?
- miesto – dron pre každého člena
- miesto – instaxový fotoaparát pre každého člena
- miesto – bluetooth reproduktor pre každého člena
Cena verejnosti: lístky do Cinemax pre celý tím
Cena zamestnancov: lístky do Cinemax pre celý tím
Cena pre najlepšieho učiteľa: poukážka na nákup v DATART-e v hodnote 200 €
Cena pre strednú školu: poukážka na nákup v DATART-e v hodnote 500 €